ORDER FORM

Name:
Email Address:
Address:
Contact Number:
Novel Title:

This HTML form was created by Freedback.

Tuesday 7 August 2012

BATCH 5 LZ'S NOVEL ONLINE


Penulis: Rozita Abd. Wahab 
Tajuk: Setelah Hati Dimiliki
Harga Asal: RM 22
Harga Selepas Diskaun: RM 21

Postage: RM6 = RM 27 termasuk postage
Sabah/Sarawak: Postage RM 10 = RM 31
Status: Available
Sinopsis
Disebabkan onar yang dibuat oleh Amni, Auni yang terpaksa menjadi galang-gantinya. Dia dipinta meneruskan sebuah perkahwinan tanpa kerelaan hati. Demi maruah keluarga dan rahsia yang selama ini tersimpan kemas, dia menerima jua Fikri sebagai suaminya. Tiada secubit pun rasa kasih yang wujud di ruang hati tatkala lafaz akad itu bergema. Auni berasa kesal kerana menerima lelaki yang tidak dikasihinya. Dia cuba memujuk hati untuk menyayangi Fikri, namun dia takut diusik rasa kecewa. Dia dapat merasakan bakal menjadi janda sebaik saja cerita yang satu itu terbongkar.

Seiring masa berlalu, lelaki yang diterima tanpa rela itu akhirnya berjaya juga meraih kasihnya. Namun, semuanya musnah sebaik sahaja Fikri mendapat tahu status dirinya yang sebenar. Dia diceraikan tanpa sedikit pun rasa simpati. Setelah hatinya dimiliki, mengapa begitu mudah ia dilukai? Kenapa dia harus merasakan kesakitan itu lagi? Namun, jatuh sekali tidak bererti akan rebah sekali lagi. Dia bangkit membina semangat untuk meneruskan kehidupan. Semoga kebahagiaan akan menjadi miliknya yang abadi.
 


Penulis: Amylin Asyikin
Tajuk: Tragedi Cinderella
Harga Asal: RM 19.90
Harga Selepas Diskaun: RM19
Postage: RM6 = RM 25 termasuk postage
Sabah/Sarawak: Postage RM 10 = RM29
Status: Available

Sinopsis
Dek kejelitaan dan keanggunan yang dimiliki oleh Lisa, dia dicemburui oleh gadis-gadis di seluruh NiuryLand. Dia hanyalah orang biasa yang tak punya apa-apa, namun dialah Cinderella yang berjaya mencuri hati Putera Airil dalam suatu majlis tari-menari.

Bermulalah episod percintaan antara dua insan yang bagai langit dan bumi ini. Namun di sebalik percintaan mereka, Lisa sedang menjalankan suatu misi. Misi yang diputarbelitkan oleh lelaki tamak bernama Adam. Kerana kasih yang kian mekar, Lisa tidak tegar mempersendakan perasaan putera raja itu lalu dia membawa diri jauh dari NiuryLand.

Segala-galanya menjadi gelap-gelita bagi Putera Airil. Dia terkapar-kapar hidup tanpa Lisa di sisi. Gadis itu hilang entah ke mana. Untuk mempertahankan cinta sucinya, dia bangkit dan mencari Cinderellanya. Lisa harus ditemui untuk menjadi suri hatinya dan hidup bahagia di istana. Maka bermulalah tragedi yang tidak disangka-sangka...

Penulis: Ramlee Xeera Feeqa
Tajuk:  Hei... Aku Kenal Cinta
Harga Asal: RM 21
Harga Selepas Diskaun: RM 20
Postage: RM6 = RM 26 termasuk postage
Sabah/Sarawak: Postage RM 10 = RM30
Status: Available

Sinopsis
Berani sungguh Arianna memutuskan hubungan cinta dengan Ashriq. Memang cari pasal! Ashriq pantang kalau dipersendakan. Dia mahu mengajar Arianna sehingga gadis itu melutut dan memohon maaf padanya. Untuk menjayakan rencana itu, dia harus mencari seorang gadis yang boleh berlakon menjadi kekasihnya. Dia tahu siapa yang boleh menggalas tugas itu. Ellisa!

Terkejut Ellisa diterjah Ashriq, lelaki yang baginya perasan bagus disebabkan kepopularannya di kampus. Menyampah! Tetapi tawaran lelaki itu sungguh mengujakan. Jika dia terima watak sebagai ‘kekasih’ Ashriq, Ashriq memberi jaminan bahawa bandnya dapat menyertai pertandingan Battle of the Band hingga ke peringkat akhir. Wah, benar-benar hebat!

Tetapi bolehkah dia bertahan dengan Ashriq? Lebih banyak keburukan yang akan dihadapinya berbanding kebaikan. Sudah pasti dia menjadi bahan gosip dan bakal berdepan dengan ‘mean girl’ terbesar kampus - Arianna. Teruk tekanannya.

Dan apabila akhirnya dia menerima tawaran Ashriq atas sebab-sebab tertentu, ada perasaan indah melatari hati. Cintakah itu? Oh, tak mungkin! Habis, kenapa dia ingin sentiasa bersama lelaki itu? Sedangkan dia tahu segala-galanya akan berakhir sebaik sahaja Arianna kembali pada Ashriq.

Cinta? Taklah... Cinta? Ya kot... Cinta? Err... (malu nak mengaku!)

Penulis: Durrah Fatiha
Tajuk: Rasa Paling Indah
Harga Asal: RM 22
Harga Selepas Diskaun: RM 21

Postage: RM6 = RM 27 termasuk postage
Sabah/Sarawak: Postage RM 10 = RM 31
Status: Available

Sinopsis
Sopan santun, lemah lembut, tinggi pengetahuan agama, rapat dengan keluarga dan tidak suka berkawan dengan lelaki. Inilah kombinasi lima ciri-ciri utama yang menjadi paksi pada keperibadian Amani.

Kedatangan Amani ke sebuah majlis perkahwinan bersama ibu bapanya telah menguntumkan senyuman dua jejaka. Dirinya menjadi halwa mata kepada Isyraf dan Thaqif. Mereka berdua tidak menyangka setelah jarang bertemu, gadis yang dulunya berpenampilan biasa-biasa sahaja, kini cukup memikat. Masing-masing datang ‘mempromosikan’ diri kepada orang tua Amani.

Salah seorang daripada mereka memang sudah menjadi pujaan Amani sejak sekolah menengah lagi. Namun, yang seorang lagi hanya membuatkan dia menyampah. Serba-serbi menyakitkan hati.

Dua pemuda itu bertekad mencari jalan untuk berhubung dengan Amani. Kerana bimbang ada insan lain yang akan ‘potong line’, Thaqif menghantar utusan untuk meminang Amani. Selang sehari, datang pula wakil meminang daripada Isyraf.
Sudahnya, Amani yang kebingungan. Siapa yang mahu dipilih? Yang nyata, hanya seorang calon yang akan gembira sakan.

Penulis: Syasya Zainal

Tajuk: Bait-bait Kasih
Harga Asal: RM 19.90
Harga Selepas Diskaun: RM19
Postage: RM6 = RM 25 termasuk postage
Sabah/Sarawak: Postage RM 10 = RM29
Status: Available

Sinopsis
 Tanpa diduga dari teman sepejabat, perasaan Nellysha dan David bertukar menjadi cinta. Namun, agama menjadi penghalang. David tersepit antara keluarga dan kasih. Keluarga dia sayang, Nellysha dia kasih. ‘Oh, hati. Tolonglah aku untuk membuat keputusan.’

Dalam diam-diam, David mula mempelajari agama Islam. Rasa kasih pada agama ini mula muncul di hati. Tapi tegakah dia melukai hati mama dan papa yang membesarkannya bagai menatang minyak yang penuh? Ditelan mati emak, diluah mati bapak.

Apabila Tan Zhou Jeng, papa David mendapat tahu yang anaknya sedang mempelajari agama Islam, kata dua diberikan kepada lelaki itu. Akhirnya, David mengambil keputusan untuk melangkah keluar dari rumah orang tuanya.

Tindakan David membuatkan Nellysha berasa serba salah. Dia mengambil keputusan untuk mengundur diri. Namun, ada sesuatu yang menghalang. Dapatkah dia dan David bersatu, sedangkan di hadapan mereka pelbagai halangan menanti?

No comments: